جامع ترین راهنمای خرید گاوصندوق های کاوه و ایران کاوه

راهنمای جامع خرید گاوصندوق کاوه و ایران کاوه

حتما شما هم بارها این جمله را شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است. خرید یک گاوصندوق مطمئن پیش ازاینکه اسناد ، پول و طلا و جواهرتان سرقت شود یا طعمه حریق شود، یک پیش گیری ضروری است. یک سرمایه گذاری و یک اقدام آینده نگرانه که موجب امنیت خانه و محل کار می شود با ارزش ترین دارایی ها را از گزند اتفاقات غیرمعمولی حفظ می کند و خوابی راحت را به دارندگانش هدیه می دهد. با وجود این بسیاری از مردم بدون اینکه از اهمیت گاو صندوق چیزی بدانند مقدار زیادی از وجه نقد و دارایی های خود را به انواع گوناگون از دست می دهند. در ایران گاوصندوق کاوه از مهمترین برندهای موجود در بازار است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

گاوصندوق چیست؟

به جعبه ای یک یا چند طبقه که جنس بدنه آن فولادی بوده و بسیار مقاوم است؛ گاوصندوق می گویند. امنیت گاو صندوق را قفل های مخصوصی ضمانت می کند که برخی از آنها دارای سیستم رمزگذاری پیچیده ای هستند؛ تا اموال داخل گاوصندوق از تعرض سارقان یا حادثه های مخرب در امان باشد. امروزه گاو صندوق جزءلاینفک دفاترکار، ادارات، بانک ها، هتل ها وحتی منازل هستند و ازلحاظ ابعاد، جنس بدنه، قفل و کاربری با هم متفاوتند؛ ولی همه گاوصندوق ها به عنوان مخزنی از اسرار و گنجینه های باارزش وظیفه و کارکردی یکسان دارند.

گاو صندوق از چه زمانی پدید آمد؟

اولین گاوصندوق تاریخ به 13 سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد که در مقبره فرعون رامسس دوم یافت شد. جنس آن از چوب بود و با قفلی پیچیده محافظت می شد. بعدها بازرگانان رومی در صندوقچه هایی با شکاف باریک که فقط با کلیدی خاص باز میشد؛ اجناس و دارایی های ارزشمند خود را حفظ می کردند. اولین گاوصندوق های آهنی با سیستم های زنگ هشدار ، قفل های عددی و رمزنگاری شده و چرخشی از قرن 18 میلادی و توسط برادران جاب پدید آمد. در ایران نیز گروه صنعتی کاوه، اولین سازنده گاوصندوق های نسوز و سایر ادوات ایمنی در ایران و خاورمیانه به شمار می رود.

گاو صندوق های مخفی

خانه به وسایل زندگی و ادارات به ادوات اداری نیاز دارند مردم می خواستند به هرصورتی شده وسایل خود را چشم غریبه ها دور نگه دارند. برای همین در روزگاری که خیلی سخت می شد به دیگران اعتماد کرد؛ گاوصندوق های مخفی را به وجود آوردند. گاو صندوق های مخفی بنا به اهمیت امنیتی شان به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • گاوصندوق زیر زمینی

گاو صندوق زیرزمینی از امن ترین گاوصندوق های مخفی محسوب می شود که مشتریان خاصی دارد و توسط همگان استفاده نمی شود. این گاو صندوق ها به دلیل اینکه با بتون به زمین وصل می شوند؛ امکان جابجایی ندارند و از امنیت بالایی هم برخوردارند.

  • گاوصندوق تخته کف

تنها تفاوت این گاو صندوق ها با گاو صندوق زیرزمینی نحوه اتصال آن به زمین است. گاوصندوق تخته کف، با پیچ و مهره به زمین ثابت می شود؛ به همین دلیل از امنیت کمتری برخوردار است .این گاو صندوق، دارای استاندارد ضد حریق و ضد سرقت بوده و به دلیل وزن زیاد حمل ونقل ان بسیار دشوار است و چون قرار است در زیر زمین نگهداری شود؛ باید از نسوز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

  • گاوصندوق دیواری

این گاوصندوق ها در انواع کوچکتر پشت تابلو، آینه وداخل کمد لباس مخفی می شوند و قابل دیدن نیستند. این گاو صندوق ها لایه نازک تری ازفولاد در بدنه خود دارند. دقت بالایی برای نصب گاوصندوق های دیواری نیازاست تا هم تراز سطح بوده و قفل ، اهرم یا کلید، مخفیانه بودن آن را فاش نسازد. گاوصندوق دیواری کاوه، با دارا بودن استانداردهای ضد حریق وضد سرقت؛ محل مناسبی برای مخفی کردن دارایی های ارزشمند می باشند.

  • ریزصندوق

کوچکترین ابعاد گاوصندوق به ریزصندوق ها تعلق دارد که انعطاف بالایی در قرار گرفتن در جاهای مختلف دارد و به نسبت گاوصندوق های دیگر از امنیت پایین تری برخورداراست.

راهنمای کامل خرید گاوصندوق خانگی و اداری

یک گاوصندوق امن و با کیفیت چه ویژگی­هایی دارد؟

آرامش از مهمترین دارایی های زندگی ست که توسط یک گاو صندوق مطمئن تا حدود زیادی تامین می شود. اما اینکه چگونه می توانیم در بازاری با وجود تبلیغات بسیار، محصول قابل اعتمادی پیدا کنیم؛ موضوعی ست که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

در اولین مرحله باید بدانید؛ برای چه کسب وکار ومحیطی قصد خرید گاوصندوق را دارید. مشخص کنید که قرار است یک گاوصندوق چه میزان دارایی را در چه حجم و ارزشی در خود نگه دارد.

خرید گاو صندوق مناسب بر اساس کاربرد

عمومی ترین دسته بندی برای گاوصندوق ها بر اساس کاربرد به سه دسته گاوصندوق های خانگی ، اداری و فروشگاهی تقسیم می شود.

گاوصندوق خانگی

زمانی که از خانه خارج می شوید؛ باید وسایل ارزشمند خود را در جای امنی قرار دهید. بهترین کار؛ استفاده از یک گاوصندوق ایمن است، تا خیالتان از بابت امنیت دارایی های ارزشمندتان راحت باشد. سالهاست که مردم گاوصندوق کاوه را که از مشهورترین برندهای موجود در بازار ایران می باشد، برگزیده اند. گاوصندوق های خانگی کاوه معمولا کوچک بوده و دارای طبقات زیادی نیستند و برای نگهداری وسایلی مانند پول نقد، طلا و جواهرات استفاده می شوند. این گاوصندوق ها سبک بوده و قابلیت پیچ شدن به زمین یا دیوار را دارند.

گاوصندوق اداری

گاوصندوق اداری محل نگهداری مدارک مهم و اطلاعات ارزشمندی می باشد که بسته به ارزش محتوای مدارک و اندازه و ساختار مورد نیاز؛ خریداری می شود. در انتخاب و خرید گاو صندوق به شلوغی اطراف آن در محیط کار هم باید توجه شود. به همین دلیل است که گاو صندوق اداری قفل دوتایی دارد تا برای باز شدن به دو کلید نیاز داشته باشد. گاوصندوق های اداری مقاومت بسیار بالایی در مقابل شکسته شدن نیز دارند. در ایران بانک های خصوصی و نهادهای دولتی زیادی از گاوصندوق های کاوه استفاده می کنند و دلیل آن ایمنی بالای این گاوصندوق و استفاده از استانداردهای روز دنیا است.

گاوصندوق فروشگاهی

طراحی گاو صندوق های فروشگاهی به گونه ای است که کارکنان امکان قرار دادن مدارک در آن را دارند؛ ولی امکان دسترسی به آن را نخواهند داشت .امنیت آن از مدل اداری بیشتر است وبرای نگهداری فاکتورها ، اسناد مالی و چک های مهم در هر فروشگاه ورستورانی یافت می شود.

سیف باکس چیست و چه تفاوتی با گاوصندوق دارد؟

سیف باکس ها را عموما در هتل ها می توان دید . جعبه هایی رمز دار که هتلداران برای تامین آرامش مسافران در اتاق ها تعبیه کرده اند تا افراد هنگام خروج ازهتل مدارکی همچون گذرنامه وشناسنامه را در سیف باکس گذاشته و نگرانی ازبابت آن نداشته باشند . امنیت یک سیف باکس را نمیتوان با گاوصندوق مقایسه کرد و به هیچ وجه مناسب نگهداری طلا و پول و ارز نیست.

آیا گاوصندوق کاوه با ایران کاوه تفاوت دارد؟

گاوصندوق های کاوه در قسمت بدنه دارای ضخامت بالایی هستند، ولی در قسمت درب آن ضخامت کمتر است و ازقفل های ساده و دیجیتال بر روی آن استفاده می شود. در گاوصندوق ایران کاوه ضخامت ورقه های استفاده شده در درب نسبت به بذنه بیشتر است و در آن ازسیستم مکانیکی ضد سرقت استفاده می گردد.

انتخاب و خرید گاوصندوق بر اساس درجه امنیتی آن

انتخاب درجه امنیت یک گاوصندوق به بررسی و انتخاب معتبرترین شرکت های بیمه برای دارایی هایتان شباهت دارد. امنیت یک گاو صندوق در برابر سرقت یا آتش سوزی، از مهمترین بخش های انتخاب و خرید گاوصندوق است. با انتخاب گاوصندوق کاوه، که دارای نشان استاندارد ایران بوده و تست های ملی را پشت سر گذاشته است، ارامش را به خانه و محل کار خود بیاورید.

  • نسوز بودن گاو صندوق

یکی از عوامل استاندارد در گاوصندوق نسوز بودن آن است.مشتریان باید دقت کنند که هرگونه ضمانت در این مورد کاملا غیر حرفه ای است. اینکه لوازمی همچون پول ، اسناد ومدارک ، طلا و… در مقابل اتش سوزی ایمن باشند؛ صددرصد قابل تضمین نخواهد بود.و یک گاوصندوق نسوز، لزوما ضد سرقت نیست.

  • ضد سرقت بودن

عامل بعدی امنیتی در یک گاوصندوق، ضد سرقت بودن آن است . رتبه بندی امنیت گاوصندوق بر طبق آزمایشات و تست های مختلفی مشخص می شود که در بخش راهنمای هر گاوصندوقی به این موضوع اشاره شده است.

  • مقاومت گاوصندوق در برابر دیلم

در خرید گاوصندوق به مقاومت در برابر آسیب احتمالی توسط دیلم توجه کنید. بهتر است از گاوصندوق هایی که درب شان به صورت پلکانی طراحی شده و برابر دیلم مقاوم هستند خریداری کنید.

  • زبانه های گاوصندوق

موضوع دیگر وجود زبانه های ثابت و متحرک در گاوصندوق است. زبانه های ثابت که در قسمت پشتی درب محصول قرار گرفته و تعداد و قطر زبانه های متحرک که در بالا، پایین و قسمت جلویی درب واقع شده است، ضریب امنیتی گاوصندوق را نشان می دهد.

  • کلید مادر گاوصندوق

موضوع بعدی در تعیین رتبه امنیتی محصول داشتن کلید مادر گاوصندوق است. این کلیدها قابل کپی شدن نیستند ودر صورت مفقود شدن باید ازشرکت سازنده گاوصندوق درخواست کلید کنید. با چرخاندن کلید مادر در قفل، در گاو صندوق باز خواهد شد واهمیتی ندارد که رمز گاوصندوقق چند رقمی باشد یا با اسکنر اثر انگشت باز شود. اگر قفل گاوصندوق قابل کپی شدن نباشد داشتن کلید مادر یک مزیت است چون باعث تسریع روند بازکردن درب می شود.

انتخاب قفل گاوصندوق هنگام خرید

از موارد انتخاب قفل گاوصندوق، قابلیت اطمینان، سهولت وتناوب دسترسی آن است. قفل گاوصندوق با توجه به دغدغه و انتظارات خریدار تعیین می شود. میزان بودجه فرد ، سن کاربر، تعداد دفعات استفاده از محصول هم در این میان بی تاثیر نیست. قفل ها در انواع قفل مکانیکی ، قفل الکترونیکی و قفل ترکیبی وجود دارند. در حالت کلی بیشترین سهم بازار را گاوصندوق های دیجیتال به خود اختصاص داده اند. از مزایای این گاوصندوق ها درجه امنیت و سرعت عملکرد بالا، کاربری ساده وچند کاربره بودن آن است.

  • اگر هر روزبا گاوصندوق کار دارید؛ از گاوصندوق های دیجیتال با قفل الکترونیکی استفاده کنید که سرعت باز وبسته شدنشان بالاست. اگر گاوصندوق خانگی شما دیجیتال است و در خانه کودکی دارید؛ باید قفل محصول تان، دارای مکانیزم قفل کودک باشد. مدل های جدید گاوصندوق کاوه دارای آژیر ضد سرقت هم می باشند.
  • از زیر مجموعه های قفل های دیجیتال، قفل الکترونیکی میباشد که دارای سنسور اثر انگشت است . این محصول با قابلیت ذخیره رمز20رقمی مناسب برای افرادی ست که قفل امنیتی بالا می خواهند و در ایران برند گاوصندوق کاوه را انتخاب می کنند.
  • قفل های مکانیکی بر خلاف گاوصندوق های دیجیتال با مناطقی با آب وهوای شرجی سازگاری دارند در زمان آتش سوزی هم مقاومت ترند سرعت باز و بسته شدنشان هم بالاست .گاوصندوق های ایران کاوه بهترین انتخاب برای شما هستند.
  • اگر تعداد کاربران بالاست از گاوصندوق با قفل چند کاربره استفاده کنید.
بهترین روش تشخیص گاوصندوق ایمن

آیا وزن گاوصندوق هم عامل تعیین کننده ای برای خرید است؟

اگر شخصی مالک محل کار خود نباشد و مجبور به نقل مکان سالانه می باشد؛ بهتر است از گاو صندوق های زیر صد کیلوگرم خریداری کند که توسط بولت های فولادی به زمین متصل می شود.

چه محلی در منزل یا محل کار برای نگهداری گاوصندوق مناسب است؟

اگر گاوصندوق شما از نوع دکوراتیو است ،فضایی در سالن پذیرایی یا اتاق خواب، مناسب با ظاهر گاوصندوق انتخاب کنید که به لحاظ زیبایی و همخوانی با محیط جلب توجه نکند. در غیر اینصورت برای گاوصندوق های معمولی فضایی پنهان ازدید، مثل داخل کمد یا پشت تابلو را برای گاوصندوق خود در نظر بگیرید.

گارانتی گاوصندوق را نادیده نگیرید

ضمانت و خدمات پس ازفروش از مواردی ست که ممکن است توسط خریدار نادیده گرفته شود.ضمانت مواردی مثل رنگ گاوصندوق، چراغ های بیرونی ودرونی گاوصندوق که امکان دید کافی را برای کاربر به وجود می آورد، تکمیل کننده یک خرید خوب است.

فراموش شدن رمز عبور ، به وجود آمدن مشکلات فنی ، گم کردن کلید گاوصندوق از خدمات پس از فروشی است که در حیطه وظایف نیروی پشتیبانی است.

چه بودجه ای را برای خرید ارزان گاوصندوق در نظر بگیریم؟

برند کاوه گاوصندوق هایی با قیمت مناسب برای عموم جامعه تهیه و تولید می کند که در مقایسه با گاوصندوق های خارجی کیفیت چشمگیری دارد و از لحاظ قیمتی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

قیمت گاوصندوق نسبت مستقیمی با ارزش دارایی هایی دارد که قرار است در آن نگهداری کنید. محدوده قیمتی خود را مشخص کنید با فیلتر کردن محصولات، انتخاب خود را آسان کنید. ازنکاتی که در تامین امنیت گاوصندوق موثر است غافل نشوید، بدانید زمانی ذهن تان آرامش پیدا می کند که مطمئن هستید؛ دارایی های با ارزش تان در برابر سرقت و بلایای طبیعی در امان است.

4 thoughts on “جامع ترین راهنمای خرید گاوصندوق های کاوه و ایران کاوه

  1. Pingback: راهنمای خرید گاوصندوق اسلحه برای نگهداری امن سلاح | گاوصندوق کاوه

  2. Pingback: امن ترین گاوصندوق های جهان را بشناسید | گاوصندوق کاوه

  3. Pingback: امن ترین گاوصندوق های ایران (دی 1400) | گاوصندوق کاوه

  4. Pingback: بهترین گاوصندوق های دو طبقه + فواید استفاده (دی 1400) | گاوصندوق کاوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *